מגזין עיר־יער | מאי, אייר

SAVE SOIL

SAVE SOIL

מגזין עיר־יער | מאי - אייר

עיר־יער

SAVE SOIL - MAKE IT HAPPEN

דבר המערכת

ב7 במאי 2022 התרחש אירוע היסטורי בעיר תל אביב. גורו הודי בשם סדגורו הגיע לכאן דרך הגבול הירדני רכוב על אופנוע – סדגורו יצא למסע יחיד על אופנוע, כדי לפגוש אזרחים, מנהיגים ומומחים כשהוא עובר על פני 30,000 ק״מ דרך 25 מדינות מאנגליה להודו תוך 100 ימים.

מדוע הוא יצא למסע הזה?

כי האדמה שלנו בסכנה קיומית

במאות השנים האחרונות האנושות העלימה יותר ממחצית הקרקע העילית של העולם – יערות שנכרתו, אדמות שנחרשות, רעלים שרוססו – והאדמה נסחפת לתעלות הניקוז ונכנסת לים. מה התוצאה? עוד מדבר. עוד חול. עוד סופות חול. עוד שטפונות של מים שלא מצליחים לחלחל. ועוד קרקעות חקלאיות שנעלמות. אנחנו מאבדים את היכולת שלנו לגדל מזון. 

לקרקע עילית בריאה לוקח כ1000 שנה כדי ליצור ס"מ אחד. אחרי כריתה של יער וטיחוח של שדה חקלאי – אנחנו יכולים לאבד ס"מ של אדמה באירוע גשם אחד!

את עמותת ונטעת אנחנו הקמנו מתוך הכרה והוקרה לאדמה שלנו – בהבנה שאנחנו באנו מאדמה ונחזור לאדמה – וכל פגיעה באדמה שלנו היא פגיעה בגוף שלנו. 

ככל שהאדמה שלנו עשירה יותר בחומרים אורגניים – ככה היא מקררת את הסביבה שלנו, היכולת שלה להכיל מים גדלה, איכות המזון שגדל בה עולה, ומערכת החיסון של הצמחים שגדלים בה רק מתחזקת. 

אנחנו קוראים לממשלה שלנו, ולממשלות של כל העולם להתחייב ליעד ברור של הגדלת כמות החומר האורגני בקרקע – עוד קומפוסט, עוד הומוס, עוד פטריות, עוד חיים.

זה מאוד יעיל כלכלית – עד לפני כמה שנים חקלאים בארץ היו מפנים את הגזם שלהם ושורפים אותו – ובעשור האחרון הם כולם הבינו שעליהם להשאיר את הגזם במטע ולהשיב אותו לאדמה. אנחנו יכולים לראות שבעזרת מחקרים טובים, כלים רגולטוריים ותנועה עממית חזקה – ניתן לגרום לשינוי גדול להתרחש.

סדגורו עדיין במסע שלו – יש לו עוד 8 מדינות לעבור – האו"ם כבר הפנים, מנהיגים רבים כבר יודעים – ועכשיו רק נותר לעשות את הרעש הנדרש – כנסו לאתר של SAVE SOIL

 MAKE IT HAPPEN – SAVE SOIL 
דבר העורך – אביב בייליס לרנר

הזרע החודשי: פיגם

הכל על הפיגם - עם הילה ממשתלת "זרעים מציון"

כדאי לדעת

פֵּיגָם מָצוּי (מכונה גם פיגם ריחני), הוא בן שיח המגיע לגובה מטר ויותר. חלקיו התחתונים מעוצים ואילו צמיחתו הצעירה עשבונית. צבע עליו וענפיו ירוק דהוי והם קירחים אך בעלי בלוטות צהבהבות (מכילות שמן). הצמח מוכר בעיקר בגלל ריחו החריף. הגבעול עגול. העלים מסורגים, גזורים-מנוצים פעמיים. שפת העלעל משוננת. העלעלים אינם אחידים בצורתם: אחדים גדולים ומנוצים מאד כאשר אחרים קטנים ופחות מנוצים.

מרחיק יתושים ומטייב את הצמחים השתולים סביבו בצורה מדהימה. מקובל לתלות ענפי פיגם כקמיע מעל מיטת תינוק, נגד עין הרע. שמן הפיגם נקרא רוטין (לפי שמו המדעי של הסוג), והוא משמש מקור לתרופות נגד דלקת פרקים, כאב גב, כאב ראש, הרעלת קיבה, שיעול, דלקת-עיניים, דלקת אוזניים, כינים בשיער. בעבר השתמשו בו לכל בעיה, כולל היסטריה, שיגרון, תולעים בבטן ועוד. כמו כן, הפיגם מתאים מאוד לתיבול של זיתים כבושים.

לפני שלושים שנה הקים ציון סימן טוב את משתלת "זרעים מציון" אשר עוסקת בשימור והפצה של זרעים, פקעות וצמחי בר ארץ ישראלים. בכל פעם שמסילת רכבת חדשה נסללת – ציון והצוותים שלו יוצאים לשטח – מצילים אלפי פקעות וצמחים נדירים ומוצאים להם בית חדש. המשתלה שלהם בכרם מהר"ל היא קסם אמיתי עם פקעות של רקפות בנות מעל למאתיים שנה ועוד הפתעות מהטבע. ציון והבת שלו הילה בחרו לצאת לדרך משותפת עם תנועת עיריער ולתמוך בנו דרך הפצה של זרעים לאלפי אזרחים ברחבי הארץ!

רוצים לתמוך בהקמת גינות טיפוליות במוסדות שיקום ולקבל את מנוי הזרעים העונתי?

מה האתגר שלנו החודש? מים חיים בכל גינה

מה צריך להכין

  • כלי אטום שיכול להכיל מים
  • מקלות או צמחי מים
  • מים

שלבי העבודה

  1. תצפו בסרטון בפרטי פרטים – שימו לב להוראות ותכינו את בריכת המים שלכם!
  2. אם אתם אזרחי עיר־יער – עליכם להנביט את כל זרעי הפיגם שקיבלתם בדואר.
  3. לאחר הנביטה – מיכל אחד (לפחות) נשמור אצלנו בגג או במרפסת, מיכל אחד ניתן לקרוב משפחה ומיכל אחד לשכנה שמבטיחה לדאוג לאלה.
  4. ביצעתם את האתגר? איזה יופי! תעקבו אחרי ההוראות בפסקה הבאה כדי שנדע מה עשיתם!

שתפו את האתגר שלכם!

משתפים בשלושה שלבים פשוטים:


מוזמנים לסלון עיר יער עם מאיה יעקבס!!

בסלון עיר־יער הקרוב אנחנו נארח את מאיה יעקבס – פעילה סביבתית, מומחית לאיכות הסביבה הימית ויזמת בתחום הגנת הסביבה ובריאות הציבור. מנכלית עמותת צלול עד לאחרונה, במשך עשור.

בעברה שמשה כדוברת בלשכת ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, קצינת הסברה ראשית בקונסוליה ישראלית בניו יורק ונציגת ״הסכם יוזמת ז׳נבה״ בצפון אמריקה.
ניהלה את המרכז לפילנתרופיה בארגון "שיתופים", שימשה כיועצת עצמאית בתחום ההשקעות החברתיות עבור פילנתרופים, פוליטיקאים וארגונים.
בשנים 2012 – 2010 היתה סמנכ"ל קשרי ממשל ותקשורת הקרן לידידות.
משנת 2012 ועד לפני 4 חודשים שימשה כמנכ"לית עמותת "צלול" והפכה את הארגון לאחד המשפיעים וחשובים בישראל, שחתומים על כמה מההישגים הגדולים בהגנת הסביבה הימית ובריאות הציבור בישראל.

בימים אלו מאיה שותפה בהקמת מיזם שאפתני וגדול – המרכז לשיקום אקלים, שנועד להאיץ ולהרחיב את ההתמודדות עם משבר האקלים.

מאיה ואביב ידברו על המושג "GREEENWASH"
נענה יחד על שאלות מעניינות –

איך משנים את הכלכלה שלנו מבפנים תוך כדי שיתוף פעולה עם גורמים תאגידיים, ממשלתיים ופיננסים גדולים?
מה האתגרים בעבודה עם גופים גדולים? מה נדרש מאיתנו כארגוני סביבה ותנועה אזרחית כדי לעבוד בצורה חכמה ולהצליח לקדם את השמירה על האדמה, האקלים, הים והטבע?
כיצד משלבים – עשיית שטח, מאבקים, השקעות ירוקות וקמפיינים ציבוריים כדי לייצר תפנית דרמטית במאבק הסביבתי שכולנו לוקחים בו חלק?
איך חושבים בגדול? איך מתכננים בגדול? ואיך פועלים בגדול?

בואו להירשם בקישור הבא – תלחצו כאן!

סיפור אישי של אזרח עיר־יער - תם שי המחנך הירוק!

שמי תם שי , בן 40, אב לבארי נור ועמל, גר בקיבוץ מחנכים של תנועת דרור ישראל ברחובות ומורה לאקו חקלאות עירונית בתיכון החברתי תל אביב.

אני מורה מזה 13 שנה, ומנסה מאז תחילת דרכי במערכת החינוך למצוא מקום לאהבות הנוספות שלי- חקלאות, טבע, טיולים ועבודת כפיים. עברתי דרך הוראת של"ח, חינוך ביסודי והנחיית מורות, ובשנתיים האחרונות הגעתי למקום בו רוב חלומותיי מנסים להתגשם- מגמת אקו חקלאות עירונית.

גדלתי בנופים הירוקים והפתוחים של הגליל העליון, בקיבוץ יראון. הטבע והחקלאות טבועים בי עמוק מילדות, ואת נופי הארץ הרביתי לחקור ברגליים יחפות ועיניים כמהות. תמיד עסקתי בחינוך והדרכה, עוד מהיסודי… והיה ברור לי כבר בגיל 13 שאעסוק בטבע טיולים וחינוך כל חיי. כשהשתחררתי מהצבא בחרתי לא לחזור לקיבוץ אלא לעבור לגור עם חבריי בעיר אשדוד (ואחר כך חדרה, ואז רחובות) מתוך הבנה שהחברה הישראלית נמצאת בערים, והמרחב ההתיישבותי, אהוב וחשוב ככל שיהיה, מכיל פחות מ10% מתושבי המדינה. כיוון שאני מאמין בפעולה חינוכית וחברתית, בחרתי לעשות אותן בעיר.

לפני 3 שנים ראיתי פוסט של אביב, חבר ושותף, על התערבות שבמסגרתה הוא רוצה לטעת מלא עצים. מייד שמחתי לאתגר ודאגתי למצוא מקום בבית הספר היסודי בו עבדתי אז בשכונת התקווה וטקס ראש השנה המופלא אז כלל כבר את עמותת ונטעת (שלדעתי עוד לא הייתה ממש עמותה). היה לי ברור שהחזון שלנו משותף…

כשהוזמנתי לפני שנתיים להקים את המגמה, אביב היה אחד הטלפונים הראשונים שלי… לקח זמן עד שדברים הבשילו, אבל עכשיו אני יכול לומר בגאווה שאנחנו עוסקים בטיפוחם של אזרחי עיר יער פעילים במגמה. הלימודים כוללים למידה דרך הליכות ג'יין ברחבי העיר- הליכות ושאילת שאלות על צל, על את מי העיר משרתת ומה קורה בה. חלק חשוב נוסף בלימודים כולל גידול צמחיה והתאמתה לתנאי העיר- התנסות בגידול במצע מנותק, טכניקות של הידורופוניקה וגידול על קירות וגגות.

לפני פסח זכינו ל2 אירועים מרגשים:

  1. הקמנו גינת ירק ותבלין מונגשת במרפסת של בית אבות בשכונת התקווה

  2. החניכים ואני עבדנו יחד כמדריכים באירוע התנדבות של העמותה במרכז יום לילדים בתל אביב.

לסיום השנה, אנחנו מפיקים פסטיבל קיימות שכונתי ביום חמישי הקרוב (2.6) בגן מאיר בין השעות 16-19, ומזמינים את כל אזרחי עיר יער מהאיזור להצטרף!

כתבה – שרית זיק חייט



מקלחת יער יפנית - SHINRINYOKU

תארו לעצמכם שאתם סובלים מכאבי ראש קשים, או מהתקפי חרדה, אולי יש לכם איזו פריחה כרונית או סתם מצב רוח מדכא שלא עוזב אתכם כבר תקופה. החלטתם ללכת לרופא המשפחה שלכם. 

רופא המשפחה מוציא לכם מרשם – ועליו כתוב 森林浴

אתם לא מבינים מה כתוב – אבל אז אתם נזכרים שאתם בעצם חיים ביפן. הוצאתם גוגל טרנזלייט וגיליתם שהרופא שלכם שלח אתכם לטייל ביער. מה?!?! לא כדור? לא משחה?

צאו לטייל ביער – הרופא היפני אומר לכם. בפנים רציניות לחלוטין. 

במשך 99.9 אחוז משנות האבולוציה של האנושות – חיינו בסביבות של טבע – במשך 0.01 אחוז מההיסטוריה שלנו – אנחנו מוצאים את עצמנו בערים מבטון וברזל – מול מסכים שמפציצים אותנו במידע בקצב מסחרר. 

ביפן נולדה תורה מרתקת – מקלחות יער – או כמו שהם אומרים "שינרין יוקו".

מדובר בגישה טיפולית עם ספרייה שלמה של גיבוי מחקרי – שמראה ששהייה ממושכת בטבע יכולה להפחית לחץ דם, להפחית הורמוני לחץ, לטפל בחרדה ודיכאון – ובגדול לעזור לנו להחלים מהרבה מאוד מהמחלות שנולדו מאורח החיים המשוגע שלנו. 

זה עניין של איזון – הגוף שלנו פשוט התפתח בתוך סביבה אחרת – סביבה פועמת – סביבה נושמת – סביבה של חיים וטבע. 

אז – אם איבדתם ריכוז מלקרוא את מה שכתוב כאן – ומטרידים אתכם כל מיני דברים – צאו רגע לטבע הקרוב – מינימום של 15 דקות של בהייה ושהייה – ואם אתם זקוקים לקצת יותר מזה – תצפו בסרטון ותראו מסורת בת אלפי שנים שעכשיו גם קיבלה גושפנקא מהקהילה המדעית. 

כתב – אביב בייליס לרנר

פודקאסט עיר־יער - אביב בייליס לרנר עם שרון גדרון

אביב בייליס לרנר הוא מייסד עמותת 'ונטעת', ששמה לעצמה משימה: להכניס את הטבע לערים שלנו, עוד ועוד. אביב מדבר על יצירת מרקם חיים טבעי שהוא עשיר ומורכב כמו שיש למשל בשמורות אלמוגים, גם בתוך הערים שלנו. מסתבר שיש לזה משמעויות עמוקות ומיטיבות לא רק בבריאות הגוף והנפש אלא גם בהיבטים של קיימות, חסכון באנרגיה, שמירה על משאבי מים ועוד ועוד. אביב וחבריו לעמותה רואים את החברה שלנו כמעין גוף אנושי מורחב, ואת האדמה כחלק מהגוף הזה. נקודת המבט הזו מחברת בין שיקום הפצע של האדמה שזנחנו וכבשנו, לבין תהליכי שיקום של טראומות אנושיות. כחלק מהעשייה שלהם, הם מפגישים בין אנשי הייטק וארגונים אחרים לבין קבוצות שנמצאות בתהליכי שיקום וריפוי נפשי. החיבור הכל כך הגיוני בין האדם והאדמה הם מרתקים, וחלק גדול מהשיחה שלנו עסק בו. לקראת סוף השיחה אביב הראה לי את סט 'קלפי אותות' שהוא יצר, ודברנו על כוחן של האותיות ביצירת שינוי. היה מרתק!
 

רוצים לתמוך בהקמת גינות טיפוליות במוסדות שיקום ולקבל את מנוי הזרעים העונתי?

הצטרפו לחזון עיר-יער וקבלו בכל עונה מעטפת זרעים לשתילה, מגזין דיגיטלי ואתגר!



סיפור שטח: יום התנדבות בהוסטל היוגב מעיניי אוריה עמית

ערוגות שופעות כל טוב קיבלו את פנינו כשהגענו להוסטל היוגב בפרדס חנה ביום חמישי ה- 26.5 בצהריים. ממש חגיגה לעיניים.
שיחי קייל ענקיים בסגול ובירוק, חסה סגולה יפיפיה שצמחה לה לאורך של מעל מטר וטיפסה על הגדר, דלעת ענקית עלים שהתפשטה לכל עבר, שפע צמחי עגבניה, שיחי שלפח שבקרוב יבשילו, פיגם, בזיליקום יווני, זעתר, טימין. פשוט תענוג!
אביב ממש לא נרגע מרוב שמחה! כל השפע הזה תוך חודש וחצי!
אנשי הצוות סיפרו בסיפוק שהכינו סלט מתוצרת הגינה.
התחלנו בהזרמת מים לבריכה שהמפלס שלה ירד. הסרנו את מסגרת העץ שתמכה את מסגרת האדמה שתומכת את הבריכה ופיזרנו מסביבה חלוקי נחל כחלחלים יפיפיים – הבריכה הפכה תוך פחות משעה מלכלוכית למלכה!
בינתיים הצטרפו אלינו צביקי וינון. יחד ניקינו את הערוגות ובמילים של אביב- "האכלנו" בצמחים ובעשבים את השבילים שביניהם.
שתלנו צמח קנה סוכר מרשים ושני צמחי אננס שצביקי הביא, בפינת האקזוטיקה.
הדלינו את העגבניות, כשברקע ריי, הבן של אביב לוחץ לי על כל הכפתורים ומשגע אותי בדיוק כמו לפני מספר שבועות כשעבדנו בבית אקשטיין. מה אני אגיד לכם, לא סתם בחרתי לא להיות אמא;

תבינו – קמתי בבוקר בירושלים, ביום יפיפה שבו יכולתי לעבוד בגינה של אקו בית, אבל עליתי לרכבת, השקעתי כסף וזמן ונסעתי לפרדס חנה כדי להצטרף לאביב בפעילות המבורכת של העמותה.
אני עצמי טופלתי במחלקת אשפוז יום של בית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול. המקום הזה הציל את חיי. (כפר שאול הוא הכפר הערבי דיר יאסין. הוא כפר לכל דבר עם בתים ערביים יפים וכולו מעוטר גינות פורחות ועצים נותני צל).
חלק נכבד בהצלחת הטיפול שקיבלתי שם היתה הסביבה הטבעית הבריאה הזו שיכולתי לבלות בה.

בפעילות לצד אביב, ריי והחברים למדתי וקיבלתי השראה וחזרתי לגינה שלי עם ביטחון והתלהבות:  אתמול יצרתי מעציץ סנסווריה אחד, חמישה עציצים, שתלתי שיח אוכמניות, שיח יערה יפנית, שושן צחור, עשיתי ייחורים מעץ הרימון ואפילו העזתי לזרוע בכוסות 14 זרעים של דובדבן מהעץ האורגני בחצר הבית של יזהר כהן צדק המופלא מרמת רחל, (שם מתרחש פרויקט מרחיב לב אחר בשם "עם עולם" שהחזון שלו הענקת כלים לעצמאות: תזונתית, בריאותית, חברתית לאנשים רבים ככל האפשר ברוח הפרמקלצ'ר).

זה החזון של ונטעת: שכל מוסד שיקומי יהיה סביבה מבריאה לאדם ולאדמה. שכל אדם יהיה שגריר עיר -יער וכמו שאביב, בחן האינסופי שלו אומר: "כולנו משוגעים ובפעילות הזאת אנחנו בצד הנכון של המוסד"…
אז יאללה, תצטרפו בפעם הבאה!

גם אני אזרחית עיר יער!

סיפור מעורר השראה מהעולם - פרידנסרייך הונדרטוואסר

"פרידנסרייך הונדרטוואסר" נולד בתור פרידריך סטוואסר בשנת 1928 למשפחה יהודית באוסטריה. 69 בני משפחה שלו נספו בשואה והוא ואמו שרדו🌾
הוא הפך לאחד האמנים הגדולים של המאה העשרים ובכל מיני מובנים לאבי האדריכלות הירוקה המודרנית🌿
את השם שלו הוא שינה אחרי השואה ל- friedensreich hundertwasser "ממלכת החופש של מאה הימים" והסתובב כאדם שהוא כולו אמירה רוחנית ופוליטית כל ימיו. הוא צייר הצעות לדגל שלום ישראלי, לבש רק בגדים שהוא תפר בעצמו ואפילו כתב בצוואה שלו הוראות מפורטות על שיטת הקבורה הייחודית שלו שהיא המשאלה העמוקה שלו להפוך לאדמה פוריה לעץ שיינטע מעליו🌹
בכל מקרה, מה שרצינו לספר לכם הוא שעד היום המבנים המיוחדים שהוא תכנן ובנה נבנים בכל מיני מקומות בעולם. ממש כמו הקתדרלות של גאודי. הוא האמין כי המאונך שייך לאדם והמאוזן לטבע – ולכן כל הגגות של המבנים שלו תמיד מכוסים ביער. יתרה מכך – כמו שתוכלו לראות בתמונות, הוא שמר על רצף טופוגרפי כך שתמיד אפשר יהיה לטייל על הגג מהאדמה ועד הפסגה של הבית.
הוא האמין שהקווים הישרים הם הסיבה לחורבנה של האנושות – כל הבתים, הציורים, ואפילו הרצפות שהוא ריצף – היו תמיד עקומים, עגולים ובעלי מרקמים משתנים כדי לשמור על החיבור שלנו לטבע ולחיים🌻
באחד המניפסטים המפורסמים שלו, הוא הכריז כי על כל בעל בית להזמין "דייר עץ" tree Tennant לגור איתו. במניפסט מפורטים עשר סיבות למה כל בית צריך עץ ליד החלון (מבפנים), גם אם מדובר בבניין קומות בלי מרפסת🌳
אנחנו חושבים שמדובר בסיפור מעורר השראה על אדם שבחר בחיים, ואף בחר להתוות סיפור אחר לאנושות שהוא האמין בה💐
כתב – אביב בייליס לרנר
 

קצת על הילה מזרעים מציון - המקור לזרעים שלנו!

נעים מאוד, שמי הילה פרידמן ואני עוסקת בהצלת צמחי בר יחד עם אבא שלי- ציון במשתלת זרעים מציון.
לפני כשנה החלטתי שגינת בר זה משהו שצריך להיות בכל בית, בכל בית ספר ובכל גן, גם למי שממוקם בלב העיר ולמי שאין לו גינה או מרפסת.
אז התחלתי לחקור ולבדוק והצלחתי לבנות מארז המכיל גינת בר שלמה- עציץ, אדמה וזרעים.
המארז מסמל צמחיה ביחד, פריחה, שגשוג, סבלנות, עשיה ואהבה לטבע.
אם אתם מחפשים מתנה מקורית, ייחודית, אקולוגית ומרגשת- זה בדיוק זה!
מתנה למורה לסוף השנה, מתנה לתלמידים, מתנה לעמית לעבודה, למשפחה, לאמא, לילד, לחבר לכיתה שחוגג יום הולדת ופשוט לכל מאורע.
כל אחד שיקבל את המארז יודה לכם ויחווה בזכותכם חוויה בלתי נשכחת. אפשר לרכוש ערכה מכאן
 

מאגר הסרטים הגדול לשינוי העולם!

 
רצינו להכיר לכם את FILMS FOR ACTION – מאגר הסרטים האקטיביסטי הגדול בעולם עם מעל עשרת אלפים סרטים מעוררי השראה, מניעי שינוי ונותני כלים ליצירת העולם שאנחנו רוצים!
האתר מחולק לקטגוריות ונוח מאוד לשימוש – מהאתרים האלה ששומרים בלשונית קיצורי הדרך – ומבקרים בו כל כמה ימים כדי לצפות בעולם החדש שצומח סביבנו. קישור לאתר
 
IMG-20220526-WA0001

כנס חלוצי הגגות!

🐝 חלוצי עיר יער יקרים – נפגשים עוד שבוע לכנס השנתי של מוסללה וארגונים נוספים!
מיטב ההרצאות מחזית הגגות, מומחים מהארץ ומחו״ל וזוכים בתחרות ״חלוצי הגגות״- והכל ארוז כחלק מפסטיבל גג-עדן שכולו מלא כל טוב.
🙏 אנחנו רוצים שכל מי שחשוב לנו יגיע לארוע – ולשם כך מבקשים את עזרתכם בהפצת הפרסום וההרשמה.
🌼 הכנס נמצא כאן והאתר של גג-עדן גם עלה לאוויר : https://gag-eden.co.il

נתראה בקרוב על הגג!!

פינת אקוטופיה - השלד המתרחב!

שלד של דג אבו נפחא
העצמות שלו לא מחוברות בעצם, ומאפשרות כיווץ שלד והתרחבות🤔
 

חדשות האנרגיה הירוקה

העיר אילת נבחרה כאחת מ100 הערים שישתתפו בפרויקט של האיחוד האירופי לערים ירוקות, חכמות ומאופסות פחמן עד 2030.
'משימות האיחוד האירופי' הן דרך חדשה להביא פתרונות קונקרטיים לכמה מהאתגרים הגדולים ביותר. יש להן יעדים שאפתניים והן יספקו תוצאות קונקרטיות עד שנת 2030.
הן יספקו השפעה על ידי הכנסת מחקר וחדשנות, בשילוב צורות חדשות של ממשל ושיתוף פעולה, עם מעורבות אזרחית.
הנציבות של האיחוד האירופאי הכריזה על 100 הערים שישתתפו במשימת הערים.
האזורים העירוניים הם ביתם של 75% מאזרחי האיחוד האירופי. ברחבי העולם, אזורים עירוניים צורכים למעלה מ-65% מהאנרגיה בעולם, המהווים יותר מ-70% מפליטות ה-CO2. לכן חשוב שהערים יפעלו כמערכות אקולוגיות של ניסויים וחדשנות כדי לעזור לכל האחרים במעבר שלהן להפוך לערים ללא פליטות גזי חממה עד 2050.
תמיד יש צורך בפורצי דרך, שמציבים לעצמם יעדים גבוהים עוד יותר.
עיריית אילת, דרך היחידה לאיכות סביבה אילת-חבל אילות ניגשו לקול קורא של האיחוד האירופאי וזכו.

לינק לפוסט המלא בפייסבוק 

מעגלי עצים מסתוריים ביפן

מעגלי עצים מסתוריים התגלו ביערות ביפן🌳🌳🌳

אחרי כמה בירורים גילו שמדובר במחקר יערני מלפני 50 שנה שבו ניסו לבדוק כיצד מרחקי נטיעה משפיעים על צימוח העצים🌲🌲🌲

הנטיעה נעשתה במעגלים מתרחבים מהמרכז וככל שהתרחקו מלב ה"מנדלה" כך העצים ניטעו במרחקים הולכים וגדלים – ולפניכם התוצאות! 😍😍😍

אנחנו מאוד מתרגשים מהמחקרים השונים שנעשים בהקשר של גידול עצים וההשפעה שלהם על חיינו – ואנחנו עוסקים היום במחקר כזה ממש 🌳🌳🌳

שאלת המחקר שלנו היא🌲🌿🍁🌵🌴🍀🌳

איך נראית "עיר-יער" ו"יישוב-יער"?🍂

 


ספר החודש - האיש שנטע אלונים!

גאים להציג את ספר החדש: "האיש שאהב אלונים" מאת מיכל בן גל. הספר עוסק בנושא כה חשוב – השבת האלונים לטבע. כל אחד מאיתנו יכול אם רק ירצה לשנות לטובה את סביבתו, הספר עוסק באדם כזה. עופר בינדל ממושב חוגלה- כבר 11 שנה מוביל פרוייקט חשוב זה. עופר מפעיל קבוצות של מתנדבים שיחד משנים לטובה את הסביבה שלנו. ספר חוויתי , מומלץ ללימוד בבתי ספר יסודי. אפשר לפנות לעופר ישירות לגבי הפעילות בשרון וכמובן לרכישת הספר.
עופר – 0537260843

קורס עומק בחינוך טבעי ולמידת-חוץ!!

נפתחה ההרשמה לקורס עומק בחינוך טבעי ולמידת-חוץ!!
מסלול המיועד לכל העוסקים ועוסקות בהוראה והנחיה בטבע. בין אם אתם/ן מדריכי ליקוט, מסעות, מורי דרך, מורים בבתי ספר, מדריכים ומדריכות בחוגים
או שברצונכם/ן להתחיל לפתוח ערוץ לכיוונים הללו… זה המקום!
10 מפגשים עוצמתיים במהלך השנה בהם תקבלו כלים מהמנחים והמנחות הכי נפלאים שיכולים להיות
הקורס הייחודי הזה מהווה מקור עמוק של חיבור אנשי ונשות חינוך אל עצמם/ן, אל מהות הטבע, אל תחושת שבטיות עמוקה, ואל חינוך והתפתחות מתוך הרגע הזה. תצטרפו אלינו לחווייה משנת חיים ומלאת משמעות!
וגם…. אנחנו מוכרים כגמול לשנת שבתון!!!
כל הפרטים באתר
כנסו לקבוצת העדכונים לקבלת פרטים נוספים
https://chat.whatsapp.com/IGDQWOZxWkm2Mtwih4BoMe
וצרו קשר להתעניינות בהרשמה
🌳🌲נתראה בינות העצים🌲
 

Psychedelic Car, Kensington Market, Toronto Canada

רוצים להפוך לאזרחים ולקבל את מנוי הזרעים העונתי?

הצטרפו לחזון עיר-יער וקבלו מנוי זרעים עונתי וערכת הצטרפות!

שאלות נפוצות

שאלות נפוצות

יש למלא את השאלון הזה פעם נוספת ולמלא את הכתובת החדשה

 

יש ליצור איתנו קשר ולצרף את הקבלה. אנחנו נעשה סדר :).

יש ליצור איתנו קשר ולצרף את החיוב או הקבלה ששלחנו אליך. אנחנו נעשה סדר :).

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הירשמו עכשיו לניוזלטר הכי שווה בסביבה וקבלו: מגזין עיר יער כל חודש, הזמנה לסלוני עיר יער, ועוד הפתעות!

תודה על ההרשמה!

צירפנו אותך לניוזלטר של ונטעת.

שלחתנו לך מייל ראשון – יש סיכוי שהוא הגיע לתיקיית הספאם או תיקיית ‘מכירות’ בג’ימייל.
כדי לקבל את המיילים העתידיים שלנו אנחנו מזמינים אותך להעביר את המייל לתיקייה הראשית, עושים זאת כך:

דילוג לתוכן